reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Medard Slovík

Medard Slovík

Bloger 
  • Počet článkov:  183
  •  | 
  • Páči sa:  46x
reklama

Nezaradené

Hviezdoslavova hájovňa v Rovniach pod Babou horou

Medard Slovík

Hviezdoslavova hájovňa v Rovniach pod Babou horou

Kúpele Slaná voda pod Babou horou navštevoval Hviezdoslav pomerne často. Liečil si tu svoje dlhoročné chronické ochorenie hrdla. Jódová-brómová slaná voda sa používala aj na účely kloktania a inhalácie.

  • 3. jún 2021
  • Páči sa: 3x
  • Prečítané: 1 057x
  • 0
Zelená krv - spomienky hájnikovho syna

Medard Slovík

Zelená krv - spomienky hájnikovho syna

Milo Urban sa narodil v roku 1904 a detstvo prežíval so súrodencami Ferkom a Marienkou uprostred lesa, v hájovni ako z rozprávky, nie div, že príroda v jeho románoch vonia, šumí, hýri farbami.

  • 15. apr 2021
  • Páči sa: 3x
  • Prečítané: 1 633x
  • 0
Opatrne mačky - patria k symbolom Petrohradu - III.

Medard Slovík

Opatrne mačky - patria k symbolom Petrohradu - III.

Pristáli sme v upršanom Petrohrade, sprievodkyňa Inés nám prezradila, že by sa najradšej narodila v Petrohrade, bola rodáčka z Moskvy. Nešlo nám to do hlavy, prečo práve v tomto daždivom meste by sa chcela narodiť?

  • 13. aug 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 182x
  • 2
Medzi kovbojmi vo Forth Worth (III.)

Medard Slovík

Medzi kovbojmi vo Forth Worth (III.)

Amber ma zoberie do Forth Worth, kovbojského mestečka, kde sa predávajú vyleštené kožené kovbojské topánky, kožené nohavice - chaps, opasky so širokou prackou, jazdecké sedlá a veľa ďalších potrebných vecí pre kovboja. Vidím zinscenovanú prestrelku kovbojov. Pištoľník Billy sa opýta šerifa: „Kde vyrobili tvoju šerifskú hviezdu?“ Šerif otočí hviezdu a povie, že na jej zadnej strane je napísane Made in China. Aj v Amerike sa predáva veľa vecí vyrobených v Číne.

  • 17. jan 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 714x
  • 0
Starka

Medard Slovík

Starka

So starkou som prežil celé detstvo, chodili sme sušiť seno, ona mala strašne rada kyslé mlieko vychladnuté v tôni stromov pri našej starej izbe. Vždy mi nosila v zelenej taške s ošúchanými rúčkami nejaké dobroty. A keď som išiel zo školy a niesol som v taške pätku, aj preto mala pochopenie. Pohladila ma a na stole buď rozvoniavali buchty, alebo makové rezance, mal som rád sladké

  • 5. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 291x
  • 18
reklama
Pán minister Valentovič a čo tak nové vozíky?

Medard Slovík

Pán minister Valentovič a čo tak nové vozíky?

Už niekoľko rokov chodím so starou mamou k lekárom. Pred siedmimi rokmi mala mozgovú príhodu a celkom sa z nej pekne dostala. No ako dostala pred Vianocami pásový opar, tak je slabšia. Aj keď z najhoršieho je už von. Hojí sa jej to celkom dobre. Nepomohli jej žiadne masti, najlepšie jej na to spravil repík.

  • 22. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 239x
  • 6
Mongolské cestovanie

Medard Slovík

Mongolské cestovanie

Tiež niekedy cestujete autobusom? Ja do školy na prednášky do Banskej Bystrice. A keď človek vystihne prepravnú špičku, keď idú všetci študenti a robotníci do práce, alebo z práce domov, tak tá tlačenica býva o držku.

  • 21. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 185x
  • 1
Spomienky na Škótsko a Edinburgh

Medard Slovík

Spomienky na Škótsko a Edinburgh

Škótsko som navštívil trikrát, zostali vo mne spomienky na Edinburg, mesto mojich škótskych priateľov. Na Pub Scotsman v Edinburghu, kde mi jeden Škót púšťal do omrzenia škótsku hymnu a večer sa pub roztancoval pri skvelej hudbe  gitary a harmoniky v striedaní rýchlych a baladických songov. Spomienky na jazero Loch Tay a mestečko Kenmore, kde sme cestovali autobusom so školákmi a keď som zbadal jazero, tak som sa pozeral a pozeral, uchvátilo ma.

  • 19. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 116x
  • 6
Tajomná žena

Medard Slovík

Tajomná žena

Túžbu v ňom rozvíril sen, prisnil sa mu tesne pred jarou, v tom sne sa mu snívala žena, mala tmavé havranie vlasy a bola vyššia ako on. Sny nás navádzajú, dávajú nám znamenia, toho si bol vedomý. Niekedy sú ale poriadne zamotané a tak tento sen mu načisto domotal hlavu. Premýšľal nad ním, nad tajomnou ženou, že určite existuje a že s ňou bude mať raz rande.

  • 15. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 013x
  • 0
Impresie - naša letná záhrada

Medard Slovík

Impresie - naša letná záhrada

Impresie z našej letnej záhrady,  keď sa po nej môžeš túlať bosý a privoniavať, chodíš v dobrej nálade, smeješ sa a je ti dobre, aj na to sú záhrady. Pozývam Vás na malú letnú prechádzku po zákutiach v našej záhrade, ktoré mám rád ...

  • 14. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 946x
  • 1
reklama
Traja kamaráti

Medard Slovík

Traja kamaráti

Boli to také moje bohémske časy, keď sme čítali Troch kamarátov od Ericha Maria Remarque. „Chceli sme pochodovať proti lži, proti chamtivosti, ľahostajnosti a nepružnosti srdca, ktoré zavinili to všetko, čo sme mali za sebou; - boli sme tvrdí a dôverovali sme iba kamarátom po boku a tomu, čo nikdy nesklamalo: veciam - oblohe, tabaku, stromu, a chlebu a zemi - ale čo nám z toho zostalo? Pre toho kto nevedel zabudnúť, ostala iba bezmocnosť, zúfalstvo, ľahostajnosť a pálenka. Čas veľkých ľudských a chlapských snov bol preč.

  • 14. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 577x
  • 10
The Show Must Go On, alebo staroba je veľká choroba

Medard Slovík

The Show Must Go On, alebo staroba je veľká choroba

Dnes ráno hlásili v rádii, že Clintonová zostáva v hre o Biely dom. Ponáhľal som sa do práce autom a cestou som zobral svoju sesternicu na skúšku z ekonomiky. SWOTT analýza, to je vám pekná blbosť, aspoň takto sa tvárila  sesternica. V práci som sám a upratovačka práve umýva dlážku, počítače hučia a všetko je skoro tak vyleštené ako má byť.

  • 10. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 558x
  • 21
Krásy Babej hory a jej okolie ...

Medard Slovík

Krásy Babej hory a jej okolie ...

Ako som sa túlal s foťakom a objavoval krásy Babej hory a jej okolia. Najkrajšia je vždy na jeseň. Človek sa niekam vyberie na túru, alebo sa len tak túla peši, jazdí na horskom bicykli a v zime na bežkách. Objavuje jej čaro, jej nádherné tvary na pozadí modrej oblohy ...

  • 9. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 787x
  • 5
Ako sa „Moraváci“ skoro zrazili s medveďom v Roháčoch

Medard Slovík

Ako sa „Moraváci“ skoro zrazili s medveďom v Roháčoch

V jeseni sa mi ozvali moji známi z Moravy od Brna, že prídu do Roháčov, či by som sa k nim nepridal na vysokohorskú túru. Stretli sme sa v Zuberci. Oni boli traja, brat so sestrou a ich mama. Chceli ísť na Brestovú. Dostali sme sa k chate Zverovka, odkiaľ sme sa chceli vybrať na Brestovú, chodníkom po modrej značke.

  • 4. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 916x
  • 1
Poznáte pana Tragáčika?

Medard Slovík

Poznáte pana Tragáčika?

Pana Thomasa volajú Pán Tragáćik, pretože zdedil po svojom strýkovi nezvyčajné auto. Na prvý pohľad najškaredší vehikel na svete, no ktorý pod svojou kapotou skrýva motor s ferari. Auto dokáže ísť ohromnou rýchlosťou, dokonca aj po vode. Pan Tragáčik pracuje na Ministerstve kultúry a umenia ako špeciálny detektív. Bojuje proti falšovateľom umeleckých diel a muzeálnych zbierok, zlodejom a pašerákom kultúrnych pamiatok.

  • 30. dec 2007
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 516x
  • 6
reklama
Granica panstva - ako som ju konečne prekročil

Medard Slovík

Granica panstva - ako som ju konečne prekročil

Bývam na severe Slovenska pri hraniciach s Poľskom v dedinke Rabčice. Ako malý chlapec som sa s jedným kamarátom vybral cez hranice do susednej krajiny. Malo to byť naše veľké dobrodružstvo. No keď sme boli pri hraniciach a prečítali sme si: Pozor štátna hranica - prekorčenie sa trestá. Naraz sme sa zľakli a vrátili sa naspäť. Odvtedy to bol nedosiahnuteľný sen, prekročiť na tomto mieste hranicu.

  • 30. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 341x
  • 8
Trampoty ženatého muža, alebo vajíčkový test

Medard Slovík

Trampoty ženatého muža, alebo vajíčkový test

Ako som dnes ráno išiel do práce, zastavil som sa v obchode. Doma mi dali kúpiť maslo, mlieko, chlieb a päť vajec. Namiesto piatich vajec som kúpil desať, boli tak balené. Ako som sa ráno ponáhľal a nahádzal som nákup do auta, vajcia mi pritom spadli na zem. BUM, PRASK, TO BOL ALE RACHOT. Niektoré vajcia sa rozbili, nechal som ich pri aute na parkovisku, štyri zostali celé a jedno ešte doma možno zachránia. Hneď ma napadlo, že toto je klasický prípad vajíčkového testu.

  • 27. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 242x
  • 8
Čáry máry jedného bezdomovca

Medard Slovík

Čáry máry jedného bezdomovca

Rád stretávam jedného bezdomovca, ktorý sa často zdržiava v Dolnom Kubíne. Ak naňho natrafím, vypočujem si v jeho blízkosti letné príbehy z Oravy. O letnom slnku, ktoré osvieti  celý les jasom, on leží v tráve, pri potoku a nechá si ohrievať slnkom tvár. Počúva zvuk potoka, ako zurčí, nikam sa neponáhľa, zaspí, snívajú sa mu vtedy tie najúžasnejšie veci. Pritom pôsobí na človeka scestovane, ako by precestoval pol sveta a dostal sa na tie najexotickejšie miesta.

  • 21. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 500x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu