traja-cyklisti-na-tour-de-orava

Traja cyklisti na Tour de Orava

S priateľmi Erikom a Milošom sme zorganizovali druhý ročník Tour de Orava. Cestovali vlakom z Bratislavy a v Kraľovanoch presadli na motoráčik Oravku, čakal som ich v Podbieli na železničnej stanici.

26.8.2019 o 20:42 | Karma článku: 1,67 | Prečítané:  602x | Diskusia: 3 príspevky
frombork-klenot-warmie-a-posobisko-hvezdara-mikulasa-kopernika-v
Medard Slovík

Frombork - klenot Warmie a pôsobisko hvezdára Mikuláša Koperníka - V.

Do mesta Mikuláša Koperníka cestujem autobusom. Frombork leží na severnom okraji Elblągskej vysočiny, na jej východnom výbežku.

12.8.2019 o 17:40 | Karma článku: 1,76 | Prečítané:  303x | Diskusia: 2 príspevky
gdansk-najkrajsie-mesto-severnej-europy-a-miesto-mileho-stretnutia-iv
Medard Slovík

Gdansk - najkrajšie mesto severnej Európy a miesto milého stretnutia - IV.

Poobede cestujem z Malborku do Gdanska, na hlavnej stanici ma čaká Michal. Stretávame sa po siedmych rokoch, keď bol ako turista s priateľkou Celinou v Námestove na Orave.

20.7.2019 o 12:30 | Karma článku: 4,64 | Prečítané:  1799x | Diskusia: 2 príspevky
malbork-nedobytne-sidlo-kriziackej-moci-iii
Medard Slovík

Malbork, nedobytné sídlo krížiackej moci – III.

Malbork je považovaný za jeden z najväčších stredovekých hradov a pôsobí ohromujúcou veľkosťou. Rád nemeckých rytierov začal stavať hrad Malbork ako svoje stredisko pre výboje proti pohanským Prusom a hrad nebol…

18.7.2019 o 18:10 | Karma článku: 1,52 | Prečítané:  548x | Diskusia: 0 príspevkov
na-mazurach-v-kraji-tisicich-jazier-a-chodiacich-lodi-ii
Medard Slovík

Na Mazurách, v kraji tisícich jazier a "chodiacich lodí"- II.

Mazury, na severovýchode Poľska, tvoria systém viac ako dvoch tisíc jazier. Ponúkajú všetko: vodu, jachting, turistiku, cykloturistiku, chránené oblasti, ale aj historické pamiatky a iné zaujímavosti.

16.7.2019 o 18:05 | Karma článku: 2,07 | Prečítané:  729x | Diskusia: 0 príspevkov
po-miestach-pana-tragacika-v-meste-ilawa-a-jerzwalde-i
Medard Slovík

Po miestach Pána Tragáčika - v meste Ilawa a Jerzwalde - I.

Ráno som sa zobudil so zalepenými ocami a vôbec sa mi nikam nechcelo cestovať. Najradšej by som zostal doma, čaká ma poriadne dlhá cesta vo vlaku. Či to stálo za to, alebo nie, to zistím až potom keď sa vrátim spať.…

13.7.2019 o 15:33 | Karma článku: 1,81 | Prečítané:  611x | Diskusia: 7 príspevkov
na-najkrajsej-hore-slovenska-rozsutci

Na najkrajšej hore Slovenska Rozsutci

Každý rok zdoláme s kamarátmi jeden vrchol na Slovensku. Pred týždňom sme sa vybrali na najkrajšiu horu v Malej Fatre s Igorom, Jurajom a Rudom.

23.6.2019 o 10:53 | Karma článku: 3,58 | Prečítané:  1292x | Diskusia: 2 príspevky
v-babickinom-udoli-bozeny-nemcovej

V Babičkinom údolí Boženy Němcovej

Babičkiné údolie patrí medzi najznámejšie miesta Východných Čiech. Práve sem umiestnila Božena Němcová dej svojho románu Babička.

18.5.2019 o 10:45 | Karma článku: 2,05 | Prečítané:  518x | Diskusia: 5 príspevkov
pri-hrobe-sv-nino-a-v-meste-lasky-signaghi-iii
Medard Slovík

Pri hrobe sv. Nino a v meste lásky Signaghi - III.

Na ďalší deň cestujeme do Tbilisi, cesta klesá prudkými zákrutami nadol, v autobuse príde jednému chalanovi z Nemecka  zle od žalúdku a len kričí, aby šofér zastal na okraji cesty, kde sa  vyvracal a pokračovali sme…

27.11.2018 o 21:30 | Karma článku: 1,50 | Prečítané:  482x | Diskusia: 7 príspevkov
za-stredovekymi-skalnatymi-vezami-do-dedinky-usguli-ii
Medard Slovík

Za stredovekými skalnatými vežami do dedinky Ušguli - II.

Ráno sa rozpršalo, dáme si pre istotu jednu čaču, proti žalúdočným problémom. Čača je tradičný gruzínsky národný nápoj z vínnej drti, ktorá zostáva po lisovaní vína a potom sa vypáli.

22.11.2018 o 20:16 | Karma článku: 1,44 | Prečítané:  564x | Diskusia: 5 príspevkov
gruzinsko-najkrajsi-kusok-zeme-pod-horami-i
Medard Slovík

Gruzínsko - najkrajší kúsok zeme pod horami - I.

Dostala sa mi do rúk kniha spomienok a esejí o Gruzínsku.  Ak je na zemi raj od Miloša Krnu. Zobrazuje krásu hôr, historické pamiatky, dramatické dejiny prastarého národa, aj jeho srdečnosť a priateľstvo.

16.11.2018 o 19:10 | Karma článku: 2,58 | Prečítané:  1051x | Diskusia: 5 príspevkov
sto-zlucilos-vse-jasno-moskva-ii
Medard Slovík

Što zlučilos? Vse jasno - Moskva II.

Vymenil som 200 Euro a v peňaženke som mal 14 200 rubľov, bol to božský pocit bohatého turistu. No prvá noc v Moskve sa začala nočnou evakuáciou.

20.7.2018 o 13:38 | Karma článku: 2,78 | Prečítané:  961x | Diskusia: 2 príspevky
moskva-jeden-ohromny-bzuciaci-ul-i
Medard Slovík

Moskva - jeden ohromný bzučiaci úľ - I.

Pristáli sme v Moskve na letisku v Domodedovo a hneď od prvých chvíľ cítiť, že Moskva má celkom osobitú atmosféru, všetko je tu trochu iné, ako v iných európskych mestách.

16.7.2018 o 17:45 | Karma článku: 3,74 | Prečítané:  1232x | Diskusia: 5 príspevkov
marcova-prechadzka-veselovskymi-rovnami

Marcová prechádzka Veselovskými rovňami

Vybral som sa na lyžiarsky prechod do oravskej dediny Mútne. Po príchode som si spomenul, že tento prechod  už poznám, absolvoval som ho vlani. Našťastie podobné podujatie organizovala susedná obec, kde som ešte…

7.3.2018 o 20:05 | Karma článku: 4,08 | Prečítané:  430x | Diskusia: 2 príspevky
ako-som-sa-stratil-cestou-z-galway-do-ennis-v
Medard Slovík

Ako som sa stratil cestou z Galway do Ennis - V.

Do mestečka Galway cestujem vlakom. Shane ma ráno odprevadí na stanicu, kúpim si rovno aj spiatočný lístok. V cestovnom sprievodcovi sa píše, že je to rušné turistické centrum so skvelou atmosférou.

8.2.2018 o 10:00 | Karma článku: 6,06 | Prečítané:  2266x | Diskusia: 10 príspevkov
v-juhozapadnom-grofstve-clare-na-hrade-bunratty-iv
Medard Slovík

V juhozápadnom grófstve Clare na hrade Bunratty - IV.

Známi z Írska Magda a Shane ma zobrali pozrieť si v juhozápadnom grófstve Clare hrad Bunratty. Grófstvo Clare sa nachádza na zelenom poloostrove, ktorý je prevažne poľnohospodársky

2.2.2018 o 9:51 | Karma článku: 4,80 | Prečítané:  506x | Diskusia: 8 príspevkov
nahodne-stretnutie-na-aranskych-ostrovoch-iii
Medard Slovík

Náhodné stretnutie na Aranských ostrovoch - III.

Moji známi u ktorých som býval ma odviezli k trajektu do dedinky Dulin. Nastúpili sme na loď, plavili sme sa popri brehoch Atlantického oceánu.

13.1.2018 o 10:02 | Karma článku: 3,52 | Prečítané:  693x | Diskusia: 6 príspevkov
moherske-utesy-obdivuhodne-skaly-konciace-v-smaragdovych-vodach-atlantiku-ii
Medard Slovík

Moherské útesy - obdivuhodné skaly končiace v smaragdových vodách Atlantiku - II.

Moherské útesy (Cliffs of Moher) sú 200 metrov vysoké, veľkolepé prírodné skulptúry vodorovných vrstiev bridlíc. Na ich vrchole stojí O´Brienová veža, viktoriánska rozhľadňa

20.10.2017 o 10:40 | Karma článku: 4,76 | Prečítané:  724x | Diskusia: 8 príspevkov
v-narodnom-parku-burren-s-najbohatsou-florou-kvetov-irska-i
Medard Slovík

V Národnom parku Burren s najbohatšou flórou kvetov Írska - I.

Oblasť Burren, na severe grófstva Clare, je pozoruhodným a nezabudnuteľným miestom. Medzi holými kopcami, v tomto drsnom prostredí sa nachádza najbohatšia flórou kvetov Írska.

17.10.2017 o 20:26 | Karma článku: 6,12 | Prečítané:  621x | Diskusia: 4 príspevky
pri-gruzinskej-kave-v-rajeckych-tepliciach

Pri gruzínskej káve v Rajeckých Tepliciach

Navštívil som mojich známych z Tbilisi v Rajeckých Tepliciach, kde boli na návšteve. Pripravili mi chutný gruzínsky obed s hlavným jedlom Adžapsandali. Pri káve a čurčchele sme príjemne debatovali.

8.4.2017 o 12:26 | Karma článku: 7,26 | Prečítané:  766x | Diskusia: 2 príspevky