reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Medard Slovík

Medard Slovík

Bloger 
  • Počet článkov:  183
  •  | 
  • Páči sa:  46x
reklama

postrehy hlavy

Metallica a ich 72 sezón

Medard Slovík

Metallica a ich 72 sezón

Ako stredoškolák som bol fanúšik skupiny Metallica, počúvali sme na intráku z kazetového magnetofónu ich albumy

  • 1. apr 2023
  • Páči sa: 3x
  • Prečítané: 2 092x
  • 0
Bojnice očami básnika

Medard Slovík

Bojnice očami básnika

Ako kúpeľný hosť som prešiel už niekoľko kúpeľov na Slovensku. Najviac sa mi zatiaľ páčili kúpele v Dudinciach, v Turčianskych Tepliciach a výborným kultúrnym programom ma zaujali aj v kúpeľoch v Lúčkach. Veľkonočné sviatky som tento rok strávil v Bojniciach, ubytovaný som bol v kúpeľnom dome Baník. Čakal som, že počas Veľkej noci bude v kúpeľoch aj zaujímavý kultúrny program. Bol som sklamaný, že nesplnili moje očakávania.

  • 9. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 832x
  • 0
Tancovanie so snehovými vločkami v Lúčkach

Medard Slovík

Tancovanie so snehovými vločkami v Lúčkach

Silvester 2011 som strávil v kúpeľoch v Lúčkach v družnej atmosfére spoločnej rodiny Čechov, Moravákov a Slovákov. Moja predstava o Lúčkach bola, že to bude jeden veľký zapadákov. Milo ma prekvapilo, že obec a jej okolie bolo pekne upravené. Páčila sa mi Národná prírodná pamiatka Lúčanský vodopád, prítulné somáre v ohrade neďaleko fary a aj prechádzky v doline. Horskú cestu na Oravu teraz v zime neposypávajú a vďaka nej som si mohol zatancovať so snehovými vločkami.

  • 3. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 638x
  • 6
Čas dušičiek

Medard Slovík

Čas dušičiek

Tento rok som bol na Dušičky zapáliť sviečky zosnulým a dať úctu ich pamiatke. Ako som kráčal cestičkami v cintoríne. V mysli sa mi vybavila spomienka ako sme chodili so starom mamou, ujom a mamou na cintorín. Ja som vždy poletoval medzi chodníkmi. Najkrajšie to bolo za tmy, s neopakovateľným večerným panoptikum blikajúcich sviečok. Vrátil som sa v tej chvíli do destva, do sveta, v ktorom sa diali zázraky.

  • 4. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 296x
  • 0
Nedeľné kúpanie v skarpetkach a čerešne na Jašťurke

Medard Slovík

Nedeľné kúpanie v skarpetkach a čerešne na Jašťurke

Minule ma navštívili v knižnici vysokoškolskí študenti z Poľska, cez leto pracujú s deťmi v letnom tábore v Korbielove. Dobre sa mi s nimi rozprávalo o knižkách a tak sme si navzájom vymenili tipy. Poradil som im niekoľko slovenských autorov a oni mne poľských, napríklad knihu Dom vo dne, dom v noci od poľskej autorky Oľgy Tokarczuk, alebo knihu Eben od Ryszarda Kapuscinskeho, vynikajúcich reportáži z Afriky.

  • 17. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 849x
  • 0
reklama
Kúpili by ste si v Tescu za manžela humanoidného robota?

Medard Slovík

Kúpili by ste si v Tescu za manžela humanoidného robota?

Detektív Eliáš Baley nerieši obyčajné príbehy na Zemi ako napríklad v detektívkach Agathy Christie, ale zločiny ktoré sa odohrali vo vesmíre. V knihe Roboti úsvitu ide o príbeh zavraždenia humanoidného robota Jandera Paneela, ktorý bol manželom krásnej ženy z planéty Solária Gladie. Jander Paneel jedno poobedie z ničoho nič prestane fungovať, hovorí sa tomu mentálne znemožnenie, alebo aj robot blok. Isaac Asimov v knihe Roboti úsvitu popisuje vzťah ženy a humanoidného robota.

  • 1. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 253x
  • 8
Koniec jablkám a višniam v našej záhrade

Medard Slovík

Koniec jablkám a višniam v našej záhrade

Dnes som mal mať voľný deň, tešil som sa, že si oddýchnem. No hneď ráno ma zobudilo komando pilčíkov zo Stredoslovenských energetických závodov Žilina. Vyrezali v našej záhrade čo im prišlo pod ruku. Necitlivo, bez odbornosti opíli jablone a višňu. Vyžívali sa v tom zo zvrátenou rozkošou a obsesiou Markíza de Sade. Jablone nebolo treba vôbec opílit, konáre nerástli smerom hore, vôbec nešli do drôtov rozvodu elektrickej energie. Predná časť záhrady vyzerá ako po spustošení prírodnou katastrofou. Jedna polovička je takto fušerácky upravená a druhá zostalo bez zostrihu. Vyzerá to ako u slávnej literárnej rodiny Ťapákovcov. Škoda, že som už nestihol proti energetikom zasiahnuť, kvôli ich neodbornému zásahu budeme cez leto bez jabĺk a višní.

  • 11. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 924x
  • 34
To nepoznáte frajera „Baska“

Medard Slovík

To nepoznáte frajera „Baska“

V piatkový večer sme sa stretli s Pekom a jeho manželkou na moste pri Frančákoch. Vyšli sme si spolu posedieť do Goral pubu. Vonku mrzlo a tak sme pridali do kroku. Nebol som tam už veľmi dávno. Celkom ma  opantala zvedavosť, či stretnem niekoho z mojich bývalých spolužiakov zo základnej školy.

  • 18. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 524x
  • 8
Lesk a bieda kúpeľov na Slanej vode

Medard Slovík

Lesk a bieda kúpeľov na Slanej vode

Slaná voda je názov unikátneho minerálneho prameňa na hornej Orave. Z hľadiska minerálnych vôd patrí medzi pramene s najvyššou mineralizáciou na Slovensku. Pramene boli známe už v roku 1550 a na varenie ich využívali aj obyvatelia z okolia. To, že unikátne zloženie slanej jódovo-brómovej vody sa da využiť v prospech rozvoja tohto regiónu pochopil v 19. storočí aj poslanec Uhorského snemu a rodák z oravského Klina Ferko Skyčák.

  • 19. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 220x
  • 9
Kúpeľný hosť v Dudinciach

Medard Slovík

Kúpeľný hosť v Dudinciach

Strávil som jeden júlový týždeň v kúpeľoch v Dudinciach. S kúpeľami sa mi doposiaľ spájala len autobiografická knižka od Hermanna Hesseho Kúpeľný hosť, ktorú som kedysi čítal. Autor v knihe opisuje dojmy z kúpeľného mesta Baden, ktoré boli plné reumatikov a chorých ľudí. Hesse si v nej všímal počas svojich pobytov ostatných hostí, v akom štádiu sú ich choroby a vždy mal dobrý pocit, keď zistil, že s jeho dnou to nie je najhoršie. Paradoxne na mňa kúpele Dudince zapôsobili nie ako miesto, kde sa liečia chorí ľudia, ale skôr ako pulzujúce kúpeľné mestečko plné domácich a zahraničných hostí a turistov, ktorí sa večer radi zabávajú a tancujú. Na dobrú kondíciu hosti určite vplýva vynikajúca minerálna voda, ktorá je vhodná na liečenie pohybového ústrojenstva a srdcovo - cievnych chorôb. Po jej účinkoch sa chorí pacienti prebúdzali večer znovu k životu, ich nohy sa roztancovali, srdce bilo radostne a zľahka.

  • 31. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 024x
  • 26
reklama
Študentské časy a intrák

Medard Slovík

Študentské časy a intrák

Na strednej škole som sa chcel viac osamostatniť. Rozhodol som sa bývať na internáte. V nedeľu pred prvým dňom vyučovania ma mama odprevadila do Tvrdošína. Dali sme si palacinky v hotely Limba, kvôli ním som prišiel neskôr večer na internát. Musel som si doniesť posteľ z prvého poschodia a bývali sme na izbe štyria.

  • 13. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 287x
  • 7
"Kamaráde, drž!"

Medard Slovík

"Kamaráde, drž!"

V tých časoch mi začali rásť na hlave dva výrastky presne na mieste, kde mávajú čerti rohy. Začal som si o sebe myslieť, že budem asi jeden z nich. Dlho som o tom mlčal, až keď už mi prerástli moje vlasy a mohli byť viditeľné, rozhodol som sa  ich vylomiť medzi dverami. Nepodarilo sa mi to! Začal som sa hanbiť a bál som sa chodiť aj do školy. Nakoniec som sa priznal starej mame, že je so mnou zle. - Určite mi nárastu aj diabolské kopytá a chvost.

  • 1. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 245x
  • 0
Samorasty môjho deda

Medard Slovík

Samorasty môjho deda

V minulom roku som napísal blog o najobľúbenejšom samoraste môjho deda - starej višňovej fajke. Neuvážene som ho daroval  jednej frajerke, pretože mala rada staré fajky. Celá jej rodina ju obdivovala potom doma. No nakoniec sme sa rozišli a tak som prišiel o fajku natrvalo. Dievča sa vydala do Londýna a s ňou tam odcestoval aj dedov skvostný samorast.

  • 19. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 479x
  • 2
Vianoce s knihou a vôňou pravej čečiny

Medard Slovík

Vianoce s knihou a vôňou pravej čečiny

Včera som zdobil stromček,  izba sa rozvoňala čečinou. Potom som si na chvíľku sadol a meditoval pri rozsvietených sviečkach stromčeka. Aj dnes ma pochytí to pobláznenie  nad Vianocami. Tajomné vzrušenie z detstva, čo nájdem pod stromčekom.

  • 23. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 955x
  • 5
Vôňa chleba, dážd a Nikita Michalkov v Dolnom Kubíne

Medard Slovík

Vôňa chleba, dážd a Nikita Michalkov v Dolnom Kubíne

Dolný Kubín (DK) bol môj azyl. Rád som tam vycestoval a slobodne sa nadýchol.

  • 28. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 402x
  • 2
reklama
Starka a jej premeny v čase

Medard Slovík

Starka a jej premeny v čase

Milujem staré fotky, voňajú históriou. Stačí sa dobre pozrieť a starí ľudia sa menia na detí, alebo mladých. Stará čierno biela fotka v sebe skrýva veľa tajomstiev, spomienok, lások. Z jednej fotky môže byť napísaný zaujímavý príbeh, stačí nechať voľnosť fantázii. Vybral som niekoľko fotografii mojej starej mamy, keď bola mladá a žila v richtárskom dome na kopci a fotografie ktoré zachytávajú jej premeny v čase.

  • 29. mar 2008
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 492x
  • 5
Starka a jej záhrada

Medard Slovík

Starka a jej záhrada

Starká milovala kvety. Na jar, keď sme chodili k doktorovi, často sme zastavili pri stánkoch s kvetmi. Vtedy bola vo svojom živle, usmievala sa. Potom keď sme jej kvety zasadili, chodila do letnej záhrady a tešila sa z nich. Vtedy som zobral foťák a spravil jej niekoľko záberov. Do blogu som vybral z jej fotografii tie najzaujímavejšie.

  • 15. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 932x
  • 15
S Bohumilom Hrabalom u Zlatého Tigra

Medard Slovík

S Bohumilom Hrabalom u Zlatého Tigra

V Prahe som bol prvýkrát v roku 1995.  Bolo to veľké dobrodružstvo zoznámiť sa so zlatým stovežatým mestom Goléma, mágov, spoznávajúc elixíry lásky, hriešnych ľudí a poslušne hlásiacich sa vojakov. Býval som u maminho  známeho Jardu Dvořáka. On ma  zobral  do veselej typickej českej Werichovskej „hospody U Fleku.

  • 16. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 776x
  • 11
Popi vudky bo caz krútky, za dva ľatá konec šviata

Medard Slovík

Popi vudky bo caz krútky, za dva ľatá konec šviata

Bol som malý škôlkar, všetko bolo pre mňa také veľké. Rad som sa hrával na piesku a sem - tam som sa zatúlal. Taký chodník okolo potoka, bol pre mňa prales, ktorým som sa musel predierať. Niekedy som zašiel k pani Lachovej a inokedy zase k pani Šandrovej. Potom ma starká hľadala. Odmalička som mal potulného topánky.

  • 15. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 239x
  • 2
Bezpečnosť ochrany vo výškach, ako nespadnúť z rebríka

Medard Slovík

Bezpečnosť ochrany vo výškach, ako nespadnúť z rebríka

Včera večer mi zavolala kolegyňa z prvého poschodia. - Rýchlo opusti budovu. V tom sa vo mne rozbehol taký zmätok, že čo sa stalo. - Do pekla vybuchol asi kotol, alebo je požiar v budove. Rozmýšľal som, kde je únikový východ, ako sa dostanem z budovy preč.

  • 24. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 519x
  • 11
reklama
SkryťZatvoriť reklamu