reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Medard Slovík

Medard Slovík

Bloger 
  • Počet článkov:  183
  •  | 
  • Páči sa:  46x
reklama

príbehy z ulice

Prvý bozk

Medard Slovík

Prvý bozk

Prázdniny na dedine bývali niekedy nudné, hlavne keď sa naraz rozpršalo, nemalo to konca kraja. Mali sme jednu poštu, zdravotné stredisko, obecnú knižnicu a kulturák, pred ním som sa stretávala so spolužiakmi zo školy.

  • 3. apr 2021
  • Páči sa: 3x
  • Prečítané: 718x
  • 5
Kde sa líšky obúvajú a dávajú dobrú noc

Medard Slovík

Kde sa líšky obúvajú a dávajú dobrú noc

S Jarom som sa skamarátil na Jadranskej riviére pri mori v Talianku, kde sme obaja boli účastníkmi autobusového zájazdu. Pochádzal z tej istej dediny ako ja, len vyrastal v tom čase v jedinom okresnom mestečku na Orave.

  • 21. nov 2020
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 015x
  • 2
Spomienka na vychýreného hubára uja Juraja

Medard Slovík

Spomienka na vychýreného hubára uja Juraja

Ujo Juro bol straší ako ja, preto ma občas prizrel a na kolenách podržal, aby som sa nikde nestratil. Keď som trochu povyrástol, brával ma v lete do lesa. Tam sme vždy natrafili na samé dobroty, maliny, čučoriedky, jahôdky.

  • 4. aug 2020
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 371x
  • 0
Greňova sidovka

Medard Slovík

Greňova sidovka

Greňo chodil vo fajnovej vybíjanej čiernej koženke zvanej sidovka, všetci sme ho uznávali a obdivovali. Bol bacuľatej postavy a miloval hudbu skupiny Depeche mode.

  • 15. júl 2020
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 064x
  • 0
Ako som dostal poštou krásny obraz

Medard Slovík

Ako som dostal poštou krásny obraz

Určite poznáte televíznu rozprávku o dedovi Jozefovi, ako mu prišiel domov veľký balík a v nej bola Bambuľka. Dnes nám veĺmi nechodia listy poštou, ale maily internetom a balíky s prekvapeniami už vôbec nie. No mne sa také niečo nedávno prihodilo. Prišiel mi domov naozajstný balík a v ňom sa ukrýval krásny obraz.

  • 20. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 569x
  • 0
reklama
Poľská pašeráčka

Medard Slovík

Poľská pašeráčka

Za čias socializmu, keď bol v Poľsku vyhlásený výnimočný stav a predákov hnutia Solidárnosť prenasledovali, na krajinu dopadli ťažké časy. V obchode regáli zívali prázdnotou a každý si musel pomôcť, ako vedel. Vtedy sa na slovensko - poľských hraniciach rozmohlo pašovanie koní, oblečenia, kožušín, kroviek, poľských sladkých cukríkov. Najslávnejší pašerák v tých časoch v Poľsku nebol muž, ale bola to žena.

  • 18. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 104x
  • 5
Rebel bez príčiny

Medard Slovík

Rebel bez príčiny

Po strednej škole sme boli partia kamarátov. Jeden chalan čo sa s nami kamarátil fetoval. Nejako sme si to ani neuvedomovali, hovorilo sa o tom, ale nikdy sme sa ho na to nepýtali. Neposudzovali sme ho podľa toho, bol veľmi sčítaný, rozhľadený a dalo sa s ním rozprávať na hocijakú tému.

  • 7. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 659x
  • 9
So študentkou skoro aj na pive

Medard Slovík

So študentkou skoro aj na pive

Cez týždeň som bol na skúške v Banskej Bystrici. Ráno som skoro vstával o pol piatej. Mal som trošku smolu, práve sa menil cestný poriadok spojov a tak mi autobus odišiel rovno pred nosom. Mama doma rozospato len povedala - Ty somár, zase si ho zmeškal.

  • 23. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 566x
  • 5
Ostrava, najkrajšie letné prázdniny

Medard Slovík

Ostrava, najkrajšie letné prázdniny

Od detstva som chodil do Ostravy. Brávala ma tam stará mama, keď išla navštíviť svojho brata. Cestovali sme skoro ráno. Vyskočil som z postele ľahko ako rybička, umyl a začal sa obliekať. Nikdy som nezabudol zobrať si najobľúbenejší sveter s lietajúcim medveďom. Chválili ma za to doma, že som rané vtáča.

  • 14. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 711x
  • 1
Tanec a dotyky nekonečna

Medard Slovík

Tanec a dotyky nekonečna

Pred niekoľkými rokmi ma jeden môj  známy zavolal, aby som ho odviezol na priehradu.  V jednom penzióne mal  hrať hudbu na diskotéke. V ten deň nikoho nemohol zohnať, prisľúbil som sa mu.  Na mojej vernej červenej škodovke, som mu pomohol odviesť aparatúru.

  • 2. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 296x
  • 11
reklama
Osud žuvačky v pivovom pohári

Medard Slovík

Osud žuvačky v pivovom pohári

Vracal som sa vlakom z Bratislavy a do kupé si k nám prisadla sympatická žena. Vtrhla tam so svojim kufrom a zažartovala na celé kupé. - Čo chlapci, nejakí ste smutní? Muži v kupé sa len divne na ňu pozreli a ďalej zostali ponorení vo svojich každodenných starostiach. Vtrhol tam s ňou víchor nekonvenčnosti, ktorý prekavpujúco rozbil fádnosť obyčajného dňa. Usmiali sme sa na seba a tvárili sa ako starí známí, ktorí sa stretli po rokoch.

  • 26. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 756x
  • 9
Kamarát Pekoso

Medard Slovík

Kamarát Pekoso

Stredoškolské časy sa mi spájajú s kamarátom Pekosom. Ako 15 roční sme chodili v dotrhaných rifliach a počúvali ťažkotonážnu Metallicu. Kúpili sme si pred prázdninami motorku za 800 Sk a jazdili na nej na brigádu do lesa. Sem - tam sme sa opili a vtedy sme motorku nechali v jarku a na druhý deň sme ju tam zase našli. Nahrávali sme na poľský magnetofón Kasprak, zvuky motorky a búchali do toho hrncami a mysleli si, že sme najväčší majstri sveta. Motorku sme po prázdninách predali za 500 Sk a mali sme zase na pivo.

  • 29. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 250x
  • 3
Piráti na bicykloch

Medard Slovík

Piráti na bicykloch

Môj prvý bicykel som dostal od strýka. Prišiel na zelenom dámskom bicykli opitý s taškou plnou sladkosti. Sladkosti som zjedol a bicykel už odvtedy zostal u nás. Všetci chalani už vedeli jazdiť na bicykli len ja nie. A tak som začal učiť na zelenom dámskom bicykli. Z garáže miernym kopčekom dole. Nešlo mi to veľmi, až suseda mi ukázala ako na to.

  • 12. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 556x
  • 2
O starej višňovej fajke a dedovom bruchu s mŕtvym úhorom

Medard Slovík

O starej višňovej fajke a dedovom bruchu s mŕtvym úhorom

Môj dedo bol zberač samosratov. Celé hodiny trávil hľadaním zaujímavých starých konárov, vyvrátených pňov v lese. A potom ich lakoval, opaľoval  a robil s nimi všeličo. Bol učiteľ na základnej škole a volali ho Taras Buľba, lebo fajčil tejto značky smradľavý tabak.Rozprával pomalšie, komplikovane a predsa aj zaujímavo.  Medzi žiakmi bol povestný svojim prudkým úderom po chrbte. V škole sa ma často pýtali - Odkiaľ tvoj dedo ovláda karate?

  • 7. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 646x
  • 5
To je ono - moja spomienka na 17. november 1989

Medard Slovík

To je ono - moja spomienka na 17. november 1989

Bol som tretiak na strednej škole a mal som už 17 rokov, keď bol 17. novembra 1989. V škole nám priamo a jasne zakázalo vedenie školy ísť na prvý míting Verejnosti proti násiliu v meste Tvrdošín. No my s mojim kamarátom sme také zákazy mali na „háku“ a zdrhli sme zo školy podporiť míting.

  • 11. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 109x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu