reklama

Slovenská ihlička na mape sveta v Austine (IV.)

Cez týždeň idem na výlet do hlavného mesta Austin. Vstanem neskôr, vlak mi odchádza až na obed. Amber ma upozornila aby som kocúra Fredyho nepustil von z bytu, že by mi mohol zdrhnúť a už by sme ho nikdy nenašili. Dávam si pozor, no Fredy mi aj tak prekĺzne pomedzi nohy. Dole na schodoch sa rozhoduje, ktorým smerom sa vyberie. Hlavou sa mi preháňajú chmúrne myšlienky, srdce sa mi divoko rozbúši . Ako jej vysvetlím, že sa mi kocúr stratil? Našťastie je tučný a lenivý. Trvá mu pridlho, kým sa rozbehne za slobodou, chytím ho skôr, ako sa vyberie na vandrovku do sveta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Vlak Texas Eagle pokračuje z Dallasu do Austinu a konečnú má v San Antóniu.
Vlak Texas Eagle pokračuje z Dallasu do Austinu a konečnú má v San Antóniu.  (zdroj: Medard Slovík )

Na vlakovej stanici Union Station mám ešte chvíľku čas. Vedľa na lavičke sedí černoška a škrabe sa medzi nohami, po ústach a vo vlasoch. Prehrabáva sa v odpadovom koši, vytiahne z neho staré topánky a kartóny. Nakoniec si vstrčí do úst uslintaný detský cumeľ a nechutne ho oblizuje. Smrdí nepríjemne a ľudia si presadajú od nej čo najďalej.

Konečne naozajstná príroda, popri trati sú ranče, vlniace sa malé kopčeky, préria, kde kedysi žili indiánske kmene Komančov, Siuxov a Apačov.
Konečne naozajstná príroda, popri trati sú ranče, vlniace sa malé kopčeky, préria, kde kedysi žili indiánske kmene Komančov, Siuxov a Apačov. (zdroj: Medard Slovík )

Najprv tu prišli Španieli, po nich Nemci a obyvatelia ďalších európskych národov a osídľovali túto krajinu. Vystrieľali bizónov, potom indiánov a začali chovať v prérii dobytok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Krajinou preteká rieka Colorado.
Krajinou preteká rieka Colorado.  (zdroj: Medard Slovík )
Zo spolucestujúcim Josephom z Los Angeles.
Zo spolucestujúcim Josephom z Los Angeles.  (zdroj: Medard Slovík )

Čierna sprievodkyňa vo vlaku je zvedavá odkiaľ som. – zo Slovenska, odpoviem. Keď to počuje muž, ktorý sedí oproti mne, radostne skríkne. – Zakopane. Porozpráva mi, že mal ženu Poľku a volá sa Joseph. Bol s ňou aj na výlete v Zakopanom a navštívili aj bývalé Československo. Korene jeho rodiny siahajú do Rumunska a Jordánska. Žije v Los Angeles a cestuje na výlet do San Antónia. Fotí si po ceste každú stanicu a pridáva fotky na facebook, kde sa práve po ceste nachádza. Dobrosrdečne rozdáva sladkosti a vodu okolitým cestujúcim. Ukazuje mi fotografiu dcéry, je na ňu pyšný, že študuje za inžinierku. Celkom som zvedavý, ako vyzerá jeho poľská manželka. Škoda, že sa rozviedli a a nemá už jej fotku uloženú v mobile. Lámanou poľštinou dodá na jej adresu - Za dužo problemów. Vyfotografovali sme sa spoločne, obrázok vzápätí zavesí na internet. Vlak trochu mešká a do hlavného mesta prichádzame neskoro podvečer.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Sám proti noci pomedzi mrakodrapy hľadám Firehouse hostel, ktorý som si dopredu zabukoval.
Sám proti noci pomedzi mrakodrapy hľadám Firehouse hostel, ktorý som si dopredu zabukoval.  (zdroj: Medard Slovík )

Firehouse hostel sa nachádza v centre mesta, prenocúva v ňom veľa mladých ľudí z celého sveta. V hostely je mapa sveta, návštevníci zapichujú ihličky do miest odkiaľ pochádzajú. Česi tu už boli ubytovaní, ale zo Slovenska ešte nikto, som prvý! Zapichnem ihličku za Slovákov na mape.

Kapitula v Austine je druhá najväčšia po washingtonskej v USA.
Kapitula v Austine je druhá najväčšia po washingtonskej v USA.  (zdroj: Medard Slovík )
Na prízemí v budove je napísané Republic of Texas.
Na prízemí v budove je napísané Republic of Texas.  (zdroj: Medard Slovík )
Kupola kapituly.
Kupola kapituly.  (zdroj: Medard Slovík )
Na stenách sú zavesené portréty všetkých guvernérov Texasu.
Na stenách sú zavesené portréty všetkých guvernérov Texasu.  (zdroj: Medard Slovík )
Nasledujúci deň si spravím prehliadku mesta.
Nasledujúci deň si spravím prehliadku mesta.  (zdroj: Medard Slovík )
Znovu sa prejdem v parku pred kapitulou.
Znovu sa prejdem v parku pred kapitulou.  (zdroj: Medard Slovík )
Pamätník policajnej organizácii Terry’s Texas Rangers, ktorá vyšetrovala zločiny od vrážd až po politickú korupciu. Pôsobila aj ako poriadková polícia a ochranka guvernéra.
Pamätník policajnej organizácii Terry’s Texas Rangers, ktorá vyšetrovala zločiny od vrážd až po politickú korupciu. Pôsobila aj ako poriadková polícia a ochranka guvernéra.  (zdroj: Medard Slovík )
Pamätník mŕtvym v Austine, ktorí položili svoj život za konfederáciu.
Pamätník mŕtvym v Austine, ktorí položili svoj život za konfederáciu. (zdroj: Medard Slovík )
V múzeu Texasu je zaujímavá expozícia nielen o jeho histórii.
V múzeu Texasu je zaujímavá expozícia nielen o jeho histórii.  (zdroj: Medard Slovík )

Po vyhratej bitke nad mexickým generálom Santa Anny sa Texas stáva samostatným štátom, je iba jeden zo štyroch štátov, ktoré boli nezávislými národmi predtým, ako sa stali súčasťou Spojených štátov amerických.

Samostatná Texaská republika existovala od roku 1836 do roku 1845.
Samostatná Texaská republika existovala od roku 1836 do roku 1845.  (zdroj: Medard Slovík )
Starý veterný mlyn v Texase.
Starý veterný mlyn v Texase.  (zdroj: Medard Slovík )
Staršie reklamné tabule texaských ropných  spoločností.
Staršie reklamné tabule texaských ropných spoločností.  (zdroj: Medard Slovík )
Zaujme ma aj expozícia venovaná kozmickému výskumu, v Houstone sa nachádza výskumné centrum NASA.
Zaujme ma aj expozícia venovaná kozmickému výskumu, v Houstone sa nachádza výskumné centrum NASA. (zdroj: Medard Slovík. )

„Hladké pristátie. O. k. Motor zastaviť.“ Armstrong to potvrdil: „Vypínam.“ Potom odvysielal prvé vety z Mesiaca na Zem: „Houston, tu je základňa Tranquility. Orol pristál“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Fontána v meste.
Fontána v meste.  (zdroj: Medard Slovík )
Mestskou dopravou sa dostanem na okraj mesta, mrakodrapy sa mi pomaly strácajú z  dohľadu.
Mestskou dopravou sa dostanem na okraj mesta, mrakodrapy sa mi pomaly strácajú z dohľadu.  (zdroj: Medard Slovík )
Poprechádzam sa v krásnom Zilker parku pri rieke Colorado.
Poprechádzam sa v krásnom Zilker parku pri rieke Colorado. (zdroj: Medard Slovík )
V rieke žijú aj korytnačky.
V rieke žijú aj korytnačky.  (zdroj: Medard Slovík )
Člnkujú sa tu ľudia.
Člnkujú sa tu ľudia.  (zdroj: Medard Slovík )
Cvičí sa taj-či.
Cvičí sa taj-či.  (zdroj: Medard Slovík )
Ochutnám najlepšiu zmrzlinu v meste, ako uvádza Sprievodca Texasom od Lonely Planet.
Ochutnám najlepšiu zmrzlinu v meste, ako uvádza Sprievodca Texasom od Lonely Planet.  (zdroj: Medard Slovík )

Predavačka v Cukrárni Amys s lopárikom netradičným spôsobom pripravuje zmrzlinu šľahaním o pracovný stôl. Potom ju vloží do kornútku aj s čerstvými jahodami a podá mi ju. Chutí naozaj skvele, jedna z najlepších, akú som v živote jedol. 

Na ulici ma zaujme krásne ozdobený koč.
Na ulici ma zaujme krásne ozdobený koč.  (zdroj: Medard Slovík )

Na ubytovňu sa vrátim až neskoro večer, mesto pulzuje nočným hudobným životom. Sadnem si do baru na drink a počúvam brilantné vystúpenie speváka s gitarou.

Medard Slovík

Medard Slovík

Bloger 
  • Počet článkov:  183
  •  | 
  • Páči sa:  46x

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu