reklama

Čas dušičiek

Tento rok som bol na Dušičky zapáliť sviečky zosnulým a dať úctu ich pamiatke. Ako som kráčal cestičkami v cintoríne. V mysli sa mi vybavila spomienka ako sme chodili so starom mamou, ujom a mamou na cintorín. Ja som vždy poletoval medzi chodníkmi. Najkrajšie to bolo za tmy, s neopakovateľným večerným panoptikum blikajúcich sviečok. Vrátil som sa v tej chvíli do destva, do sveta, v ktorom sa diali zázraky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Deň pred Sviatkom všetkých svätých som išiel do Tvrdošína. Na spiatočnej ceste som sa zastavil pri priehradnom múre. Bolo nádherné počasie a tak som sa vybral na malú prechádzku. Nad Oravskou priehradou sa vznášal ľahký opar, kráčal som popri nej a odtiene farieb neskorej jesene lahodili môjmu oku.

Obrázok blogu

Vystúpil som na malý kopec a zbadal sympatický, starší kostolík. Vybral som sa priamo cez pole, predierajúc sa cez chrastie a bodliaky. Niekoľko z nich sa mi prilepilo na dolnú časť nohavíc. Konečne sa mi podarilo dostať na asfaltovú cestičku k nemu. Vošiel som dnu cez bráničku a pozeral náhrobné kamene. Najčastejšie sa opakovalo priezvisko Bula a Knap. Na cintoríne bolo zopár mladých ľudí, zapálili sviečky a postupne odchádzali preč. Zostal tam so mnou len jeden starší pán, zapálil si a vychutnával relaxačne cigaretku. Prihovoril som sa mu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Kostolík tu zostal po zatopenom Ústii nad Oravou. Keď voda klesne, tak môžete vidieť aj základy domov. K priehrade sa dostanete týmto chodníkom. Hore na kopci je presťahovaný cintorín obce Osada.

Obrázok blogu

Pán si dal posledného „šľuka," rozlúčil sa a odišiel preč. Kráčal som chodníkom a pozoroval rybárov na opačnom brehu. Jesenné lístie mi príjemne šuchotalo pod nohami. Vrátil som sa k priehradnému múru šťastný, že som sa dozvedel niečo nové. Cestou autom do Trstenej mi kostolík už dávnejšie padol do oka. Konečne som sa dozvedel niečo z histórie ztopených obci. Nevedel som prečo tu zostal tak osamotený. Až náhodný ujo mi vysvetlil, že domy, ktoré tu kedysi stáli poniže, zaplavila voda z priehrady.

Medard Slovík

Medard Slovík

Bloger 
  • Počet článkov:  183
  •  | 
  • Páči sa:  46x

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu