reklama

Praha Magika, alebo byt v ktorom straší (IV.)

Do Prahy chodievam pre jej krásne a tajomné miesta. Rád sa potulujem Malou Stranou, Streleckým ostrovom, v Petřínských záhradách, Hradčanmi, Letnou, páčia sa mi aj jej moderné stavby, napríklad Tancujúci dom. Staré mesto na mňa pôsobí romanticky, aj keď turistov je v ňom cez leto až priveľa. Navštívil som ju naposledy na konci augusta. Býval som u mojich známych Silvie a jej manžela Michala. Ich pekný byt sa nachádzal v historickom dvestoročnom činžiaku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Točité schodisko, príjemná atmosféra, starý klavír, priestranné priestory bytu, padanie dažďa po streche ma uchvátilo. Prvú noc som tam spal ako v raji, druhý večer sme si sadli a dali pohárik vínka. Hostiteľka mi prezradila, že u nich straší. V kúpeľni z kohútika začne tiecť voda sama od seba. Dvere z druhej strany, niečo zatarasí malou skrinkou a nedajú sa potom rýchlo otvoriť. Dejú sa tam naozaj čudné veci.

- Raz v noci som spala a nado mnou stála neznáma postava, vyzerala ako duch. Zbadala som ju po prebudení, potom sa rozplynula v priestore.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S hrôzou v očiach mi opisovala Silvia svoje zážitky a jej muž dodal.

- Prenajali sme si byt od dvoch bratov, jeden je na cestách po Indii a druhý býva v meste. Predtým tu bývala ich mama, našla si vraj nového priateľa a odišla bývať k nemu. Zostalo tu všetko, staré fotografie, na stole nedojedený chlieb s maslom, osobné veci v skriniach, plná chladnička jedla. Ich mama si nezobrala so sebou nič, je nám to divné, prezradil Michal.

A ďalej povedal:

- V týchto starých bytoch cítiť vplyv starej ezoterickej Prahy, táto energia možno siaha až do čias cisára Rudolfa II. V meste pôsobili magister Edward Kelley, matematik a astronóm John Dee, dôverník kráľovnej Alžbety, alebo pražský spisovateľ Gustáv Meyrink, ktorý písal o tajuplnom Golemovi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V hlave mi vírili myšlienky, že mojim hostiteľom vínko pomotalo hlavu a trochu zveličujú. V noci si ľahnem do postele, po desiatich minútach parkety začali strašne vŕzgať, akoby niekto po izbe chodil. Každú chvíľu som žmúril očami a kontroloval priestor okolo seba, či nado mnou nestál záhadný duch. Nikto v miestnosti nebol, no až nad ránom vŕzganie prestalo. Na chvíľku som zaspal, zobudila ma vôňa čerstvých chutných raňajok, ktoré pripravil Michal. Spoločne sme sa najedli a potom som si balil veci a tešil sa na cestu domov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Výhľady zo Střeleckého ostrova

Obrázok blogu

Jedno prianie som si zaželal na Karlovom moste

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Petřínské záhrady

Obrázok blogu

Socha Štefánika pred observatórium pomenovanom po ňom v Prahe

Obrázok blogu

V Štefánikovom observatóriu som pozoroval čierne škvrny na slnku

Obrázok blogu

Pohľadz Letnej na pražské mosty

Obrázok blogu

Pražský hrad

Obrázok blogu

Skvelí tanečníci na Hradčanoch

Obrázok blogu

Na koniec potulky pražskými uličkami :)

Medard Slovík

Medard Slovík

Bloger 
  • Počet článkov:  183
  •  | 
  • Páči sa:  46x

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu