reklama

Kúpeľný hosť v Dudinciach

Strávil som jeden júlový týždeň v kúpeľoch v Dudinciach. S kúpeľami sa mi doposiaľ spájala len autobiografická knižka od Hermanna Hesseho Kúpeľný hosť, ktorú som kedysi čítal. Autor v knihe opisuje dojmy z kúpeľného mesta Baden, ktoré boli plné reumatikov a chorých ľudí. Hesse si v nej všímal počas svojich pobytov ostatných hostí, v akom štádiu sú ich choroby a vždy mal dobrý pocit, keď zistil, že s jeho dnou to nie je najhoršie. Paradoxne na mňa kúpele Dudince zapôsobili nie ako miesto, kde sa liečia chorí ľudia, ale skôr ako pulzujúce kúpeľné mestečko plné domácich a zahraničných hostí a turistov, ktorí sa večer radi zabávajú a tancujú. Na dobrú kondíciu hosti určite vplýva vynikajúca minerálna voda, ktorá je vhodná na liečenie pohybového ústrojenstva a srdcovo - cievnych chorôb. Po jej účinkoch sa chorí pacienti prebúdzali večer znovu k životu, ich nohy sa roztancovali, srdce bilo radostne a zľahka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

V Hoteli Prameň sme s mamou absolvovali liečebný pobyt. Personál bol veľmi fajn, vychádzal nám vo všetkom v ústrety. S procedúrami sme boli spokojní, veľmi sa nám páčilo. Jedna maličká chyba bola, že len v Liečebnom dome Rubín majú minerálnu vodu. Mali sme na výber ísť do vane s minerálnou vodou do liečebného domu, alebo na Termálne kúpalisko Dudinka s bazénom s minerálnou vodou. My sme volili druhú variantu, bola výhodnejšia.

Obrázok blogu

Obr. 1 - Hotel Prameň

Obrázok blogu

obr. 2 - kvety georgín tam mali naozaj nádherné

Obrázok blogu

obr.3 - ja pred kvetinovou výzdobou hotela

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

obr. 4 - ešte na jednom mieste sme objavili kvetinovú výzdobu v meste smerom k autobusovej stanici.

Pred Liečebným domom Smaragd a Rubín nebola žiadna kvetinová výzdoba, z čoho sme boli trošku sklamaní a tak sme boli radi, že sme bývali práve v Prameni.

Obrázok blogu

obr.5 - ja pri vchode do Liečebného domu Rubín

Ani sa mi nesnívalo o tom, aké prekvapenie na mňa čakalo v Liečebnom dome Rubín. Stretol som tu moju kamarátku zo strednej školy Renátu. Ešte na strednej školy ma pozvala na návštevu k nej do Dudiniec. Počas letných prázdnin som sa vybral na koncert do Žiliny a po koncerte som dostal nápad, že ju idem pozrieť. Vôbec som ale nevedel, akú má presnú adresu. Došiel som do Dudiniec, neboli veľké a tak sa mi ľahko podarilo zistiť, kde kamarátka bývala. No mal som smolu nebola práve vtedy doma, ale aj trochu šťastie - jej mama ma vôbec nepoznala a predsa ma nechala prespať u nich doma. Odvtedy som sa s ňou nestretol, až teraz po niekoľkých rokoch na recepcii pre kúpeľné pobyty Wellnea v Rubíne. Renáta sa veľmi od študentských čias nezmenila, veselá a vysmiata vyzerala veľmi dobre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

obr.6 - spolu s Renátou

V Dudinciach sa nachádza sústava 32 malých - do zeme vyhĺbených kamenných jám, známych tiež pod názvom rímske kúpele, ktoré údajne vyhĺbili rímski vojaci.

Obrázok blogu

obr. 7 - mama nacvičuje vstup do rímskeho bazénu

Obrázok blogu

obr.8 - pred kúpaliskom

Obrázok blogu

obr. 9 - Usadeniny uhličitanu vápenatého (CaCO³) vznikli vyzrážaním minerálnej vody bohatej na hydrouhličitan vápenatý. Na obrázku mama pred usadeninou z minerálnej vody.

Zaujímavý bol aj kultúrny program v Dudinciach. Zúčastnili sme sa humorno hudobno-literárneho predstavenia na ktorom Jozef Banáš zaujímavo priblížil čitateľom svoju novú knihu Zóna nadšenia a humorista Rasťo Piško ho dopĺňal napodobňovaním hlasov rôznych umelcov a politikov. Piško narozdiel od Banaša bol menej výrazný, pôsobil na mňa unavene, jeho vystúpenie bolo len slabým ošúchaným remakom jeho predchádzajúcich programov. Boli sme na predstavení slovenskej hudobnej formácii Fragile, ktorá sa venuje interpretácii známych svetových rock - pop - jazz hitov v zaujímavých a'cappella aranžmánoch ôsmych spevákov bez hudobných nástrojov. Koncert bol vynikajúci, mali sme veľký zážitok. Na koncerte sa mi najviac páčil výkon Jany Golisovej, veľmi pohodový bol Braňo Kostka a najsympatickejšie na mňa zapôsobila Soňa Norisová

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

obr. 10 - po koncerte bola autogramiáda skupiny Fragile, všetci ôsmi speváci nám ochotne podpisovali kúpene CD Voice mail

Po koncerte sme sa náhodne stretli na tancovačke na Mačacom zámku s maminou dobrou známou Vlastičkou, s ktorou sa tu v kúpeľoch spoznala minulý rok. Posledný večer sme si zatancovali na letnej terase plnej ľudí Espressa "Krištáľ" v hoteli Rubín. Bol to príjemne strávený týždeň, Dudince si ma získali a určite sa tu zase rád niekedy vyberiem ako kúpeľný hosť.

Medard Slovík

Medard Slovík

Bloger 
  • Počet článkov:  183
  •  | 
  • Páči sa:  46x

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu