reklama

Vianoce s knihou a vôňou pravej čečiny

Včera som zdobil stromček,  izba sa rozvoňala čečinou. Potom som si na chvíľku sadol a meditoval pri rozsvietených sviečkach stromčeka. Aj dnes ma pochytí to pobláznenie  nad Vianocami. Tajomné vzrušenie z detstva, čo nájdem pod stromčekom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

Raz som pod stromčekom objavil môj prvý červený bicykel, poľský skladací UNIVERZÁL. Celú zimu som na ňom jazdil z kuchyne do obývačkya naspäť. Nemohol som sa tej jazdy nabažiť. Dočkať sa, kedy príde jar aja vyjdem s bicyklom na ulicu. Dostal som aj autodráhu, predtým rok ju kúpili môjmu najlepšiemu kámošovi Maťovia tak sme porovnávali rýchlosť autíčok. Niekedy tam boli rôzne skladačky, veľmi som sa potešil stavebnici Merkúr.No to pravé orechové som už od detstva objavoval v knihách. Zažívaťpríbehy s Troma pátračmi, alebo s Vikingom Vike. Plaviť sa Stredozemím Čiernymi korábmi s Joe Alexom to ma najviac bavilo.   Keď som dostal na Vianoce Stratený svet od Arthura Conana Doyla, to bolopre mňa to pravé orechové. Chytiť si ju do ruky, nechať sa očariť zelenýmobalom s nápisom edície STOPY. Zažívať veľké vzrušenie z čítania. Byťsúčasťou expedície do útrob juhoamerického pralesa. Dostať sa na náhornúplošinu, celkom odrezaný od sveta. Stretnúť sa s obrovskými predhistorickýmizvieratami. Bojovať vo fantázii s dinosaurami, pterodaktylmi a inými dávnymi tvormi.   Teraz som si knižku pred sviatkami pre istotu už kúpil, aby som mal čo čítať. V poslednej dobe mám najradšej cestopisy. Tieto Vianoce na mňa čaká kniha Pod Toskánskym sluncem od Frances Mayesovej. Budem sa potulovať Toskánskom, piť dobré víno a jesť čerstvé olivy. Vyjdem si na neznáme kopce, budem objavovať staré zrúcaniny. Podvečer možno príjemne zablúdim spolu s autorkou neznámou cestičkou tiahnucou sa popri vinohradných sadoch. Také ma čakajú tento rok Vianoce, celkom sa teším. Byť s knihou a vôňou pravej čečiny, to je pre mňa najkrajší sviatok v roku. 

Medard Slovík

Medard Slovík

Bloger 
  • Počet článkov:  183
  •  | 
  • Páči sa:  46x

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu