reklama

Ostrava, najkrajšie letné prázdniny

Od detstva som chodil do Ostravy. Brávala ma tam stará mama, keď išla navštíviť svojho brata. Cestovali sme skoro ráno. Vyskočil som z postele ľahko ako rybička, umyl a začal sa obliekať. Nikdy som nezabudol zobrať si najobľúbenejší sveter s lietajúcim medveďom. Chválili ma za to doma, že som rané vtáča.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Moje prvé sväté prijímanie v Ostrave
Moje prvé sväté prijímanie v Ostrave (zdroj: z albumu)

Na hlavnom nádraží nás potomuž vyzeral ujo Jozef. Mesto bolo plné čiernychsadzí a už v deň príchodu som satrochu zašpinil. Cestovali sme električkou do Přívozu, kde býval. Vystupovali sme o zástavkuskôr pred konečnou pri sade Boženy Nemcovej.

Dokráčali sme k domus veľkou záhradou ruži, gladiolou a ovocných stromov. Na ulici oproti žila susedka pani Juřicová. Jej mužfajčil fajku na bedničke pred domom a vždy nám zakýval na pozdrav.

So starkou som chodildo centra mesta, nakupovať do priorov. Prešli sme ich všetkya v tom poslednom na poschodímali vždy vynikajúce obložené chlebíčky a dobre vychladený pomarančovýdžús, na ten som sa vždy tešil najviac.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žil sám, žena mu dávnozomrela a deti nemali. Pracoval pri vysokej peci a vo voľnom čase muspoločnosť robili len kamaráti. Najväčší z nich sa volal Peter, bol tovysoký zavalitý obor. Niekedy nás zobral do krčmy Na rožku. Cítili som sa priňom bezpečne, vzbudzoval u druhýchrešpekt.

Častým návštevníkom bolpán Dresler s manželkou. Bol hlučný a trávil s manželkou veľa svojho voľného času v krčme. Smial saako fantomas, mal som z neho trochu strach. Často ma niečímvystrašil.

Najbohatším z nichbol holohlavý vedúci reštaurácie Vašek. Niekoľko rokov robil čiašnikav západnom Nemecku a prišiel k veľkým peniazom. Mál veľa peňazía nič mu nechýbalo, aj tak medzi jeho zvyky patrilo pozerať sa na zema zodvihnúť z nej každú drobnú korunu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spával som v izbes veľkou posteľou, pod ňou bolo veľa platní a vo vedľajšej izbe starérádio s gramofónom. Ujo tam chodieval počúvať večerné správy. Vtedy zhasilsvetlo v izbe a zapol len lampičku. Ladil stanice, Slobodnú Európu,alebo Washington. Keď ich nemohol naladiť, vtedy dodal. - Ruské svine, zase torušia. Zvyčajne som sedel vedľa neho a bál sa, že robíme niečo zlé, za čonás zavrú.

Ujo zbožňoval Ameriku a pretomi daroval americkú zámku s kľúčikom. Môj prvý detský sen bolo stať saamerickým prezidentom. Podaroval mi juso slovami. - Je nezničiteľná, nik ju bez tvojho kľúča neotvorí. Odložil som siju na bezpečné miesto a chválil sa ňou spolužiakom. Hrával som sas ňou, odomykal a zamykal. Pritom som stratil kľúčika nikdy ho už nenašiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mojim najväčším zážitkom bolo prvé sväté prijímaniev Ostrave. Môj dedo bol učiteľ a preto som nechodil do kostola a tak som bol nesvoj, ako sa prvýkrátvyspovedám. No hneď ako som tam vošiel, tréma zo mňa opadla a našiel somsi kamarátov na život a na smrť. Po obrade sme sa išli najesť a priobede sa od všetkých stolov na mňa usmievali koketne krásne dievčatá, že som sacítil ako v raji. Ujo sa sám bál, preto pod posteľou mal schovanú dobrenabrúsenú sekeru. Ukázal nám ju, že ju má pre prípad obrany, ak by ho niekto prepadol v noci. Keď bolu nás na návšteve, jeho dom vykradli. V okolí žilo veľa Rómova tak sa bal o to viac. Zadovážil si aj psa, no strach bol silnejší.Ešte v ten rok v zime ho našli susedia ležať v kuchyni na zemi podstolom. Prestali sme chodiť do Ostravy, zostali mi len spomienky naňhoa mesto sadzí v ktorom som prežil tie najkrajšie letné prázdninydetstva.

Medard Slovík

Medard Slovík

Bloger 
  • Počet článkov:  183
  •  | 
  • Páči sa:  46x

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu