reklama

Vôňa chleba, dážd a Nikita Michalkov v Dolnom Kubíne

Dolný Kubín (DK) bol môj azyl. Rád som tam vycestoval a slobodne sa nadýchol.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
herec a zároven režisér filmu Unavení slnkom Nikita Michalkov
herec a zároven režisér filmu Unavení slnkom Nikita Michalkov 

Navštevoval som cvičenia jogy v (DK), ktoré viedla vynikajúca cvičiteľka Ivetka. Počas tohto obdobia sa tam vystriedalo veľa cvičencov a tak som si našiel nových priateľov. 

Cvičili sme v priestoroch Centra voľného času „Domček" v (DK). Boli to výborné priestory, nachádzali sa v centre mesta, cítil som sa tam ako doma. Ivetka bola vždy milá a príjemne naladená.

Podvečer pri zapadajúcom slnku sme sa naťahovali a uvoľňovali, okna v miestnosti boli otvorené smerom na námestie. Mal som zatvorené oči a nasával do pľúc večerný vzduch. Voňal čerstvo napečeným chlebom z blízkej pekárne. Akoby symbolický, keď sme končili, odbíjali vždy zvony na kostole. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chodieval som tiež do Filmového klubu 23 v (DK), kino bola akurát útulné, s pohodovou atmosférou. Premietali sa vynikajúce filmy od ruského režiséra Nikitu Michalkova, fínskeho režiséra Aki Kaurismäkiho, poľského režiséra Krzystofa Kieślowskieho a ďalších.

Najväčší divácky zážitok som mal z ruského filmu Unavení slnkom. Príbeh zaslúženého hrdinu plukovníka Kotova ( hrá ho Nikita Michalkov ) a jeho manželky. Príchodom Míťu pracujúceho pre KGB ( hrá ho Oleg Menšikov), ožíva stará nenaplnená láska k plukovníkovej žene.

Vo filme sa mi najviac páčila pasáž, keď sa plukovník lúči so svojou šesťročnou dcérou Naďou, jeho dlhé rozlúčkové hmkanie je neopakovateľné, okamih odlúčenia, keď už vie, že je všetko stratené, no maličkej dcére to nemôže priamo povedať. Bolo v tom niečoho tak krásne a zároveň smutné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A nasledujúca pasáž, keď tancuje ruský tanec pred jeho sokom, očarujúcim Miťom, ktorý ho prišiel zatknúť. Plukovník vie zaujať svojou bezprostrednosťou, humorom, plne sa oddať svojmu tancu. 

Pred koncom filmu sa vonku rozpršalo, kvapky dažďa sa rozozvučali na streche kina a dotvárali tak zvukovú kulisu. Bol som očarený, striedavo som sa pozeral na hodinky a na plátno kina. Nemohol som sa dočkať, kedy príde záverečné rozuzlenie. No čas bol neúprosný, musel som odísť skôr, lebo mi odchádzal posledný autobus. 

Rýchlo som vybehol z kina a utekal jarným rozvoniavajúcim námestím čerstvo upečeného chleba. Pod nohami mi odskakovala čerstvá voda. Len tak som dobehol a stihol ešte posledný odchádzajúci autobus do Námestova. Celý týždeň som chodil nadšený a rozprával známym o filme.   

Medard Slovík

Medard Slovík

Bloger 
  • Počet článkov:  183
  •  | 
  • Páči sa:  46x

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu