reklama

Videli ste už žabu sa modliť? Prečítajte si príbehy Anthony de Mell

Anthony de Mello bol jezuita, ktorý pôsobil v Indii. Zozbieral príbehy z rôznych kultúr, ktoré čitateľa zaujali jednoduchosťou, trefnosťou a svojou originalitou. Videli ste už niekedy modliť sa žabu? Ak nie, tak si jeho príbehy prečítajte.V knihe autor doporučuje, aby sa príbehy čítali v poradí v akom sú usporiadané v knihe. Ak čitateľ nechce mať s príbehov len zábavu, ale aj ponaučenie mal by prečítať jeden najviac dva cez deň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
knižka Modlitba žaby
knižka Modlitba žaby 

 

Toto pravidlo mi veľmi pri čítaní nesedelo, skôr som človekom ktorý má rád náhodu a takom som knižku náhodne otváral a keď som na niečo zaujímavé naďabil, tak som si príbeh prečítal.

Často som sa na nich zasmial, oslovili ma svojou jednoduchosťou a múdrosťou. Až neskôr, keď som tie najlepšie hrozienka vyjedol, prečítal som si knihu ešte raz, čítal som príbehy za sebou, ktoré som preskočil.

Knižka je členená do kapitol, ako napríklad príbehy o autorite, vzdelaní, o ľudskej podstate, o vzťahoch medzi ľuďmi atď.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Našiel som aj odporcov jeho príbehov na internete. Píše sa v nich, že Anthony de Mello sa v príbehoch vzdialil učeniu katolíckej cirkvi. No stretol som aj farára, ktorý má rad jeho príbehy.

Knižka je poňatá multikultúrne, presahuje skúsenosť len jednej kultúry, sú tam príbehy z kultúr celého sveta. 

Knižka Modlitba žaby od Anthony de Mella ma oslovila tým, že človek nepotrebuje veľa času na prečítanie jedného príbehu, čo je v dnešnom uponáhľanom svete akurátne čítanie na večer, čitateľ sa pri knihu určite nebude nudiť a ani pri nej nezaspí.

Tieto príbehy sú ako perly pospájané na šnúrke, aj keď každá perla je celkom inej farby tvoria jeden celok, tri z nich ktoré ma najviac zaujali som vybral do blogu. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

***

Nahodne zaslechnuta modlitba stareho

lakomce: "Jestli mne Vsemouhoci, jeho jmeno

budiz naveky pochvaleno, obdaruje sto tisici

dolary, dam celych deset tisic chudym. Slibuju.

A kdyby mi snad Vsemohouci, budiz jeho

milosrdenstvi naveky velebeno, neduveroval, at

tedy tech deset tisic odpocita predem a posle mi

zustatek." 

***

Potkali se dva chlapecci.

"Kolik mas roku?"

"Ja pet. A ty?"

"Nevim."

"Ty nevis?"

"Nee."

"Zajimaji te holky?"

"Nee."

"Tak potom mas styri."

***

Jisty lakomec uschovaval zlato pod jednim

stromem ve sve zahrade. Jednou za tyden ho

pak vzdy vykopal a cele hodiny se na ne dival.

Jedneho dne zlato vypatral zlodej a ukradl mu ho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kdyz se lakomec prisel na sve zlato zase

podivat, nasel jen prazdnou diru v zemi.

Zacal tak srdceryvne narikat, ze se hned sebehli

sousede a chteli vedet, co se stalo. Kdyz to

zjistili, jeden z nich se zeptal: "A mel jsi z toho

zlata neco?"

"Ne," rekl. "Jen jsem se na ne chodil kazdy tyden divat."

"Jestli je to vsechno, co jsi z toho zlata mel, pak prijde uplne nastejno, kdyz sem jednou tydne zajdes a budes

chvili zirat na tu diru."

To, jsme-li bohati ci chudi,

nespociva v tom, kolik mame penez, 

ale v tom, umime-li se tesit.

Dychtit po bohatstvi

a neumet se radovat ze zivota

je stejne, jako byt plesaty

a pritom usilovne sbirat hrebeny. 

Medard Slovík

Medard Slovík

Bloger 
  • Počet článkov:  183
  •  | 
  • Páči sa:  46x

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu