Očarení Ukrajinou I.

Autor: Medard Slovík | 8.10.2012 o 21:00 | (upravené 15.1.2015 o 16:51) Karma článku: 12,82 | Prečítané:  1272x

S kamarátom Marekom som sa stretol náhodou.Spomenul som mu, že by som sa chcel vybrať do nejakej exotickej krajiny ako je India. - Načo tak ďaleko cestovať za exotikou, keď ju máme rovno pred nosom, poďme radšej na Ukrajinu, oponoval Marek. Začal som sa zaujímať o túto krajinu, je naším východným susedom a nikdy som ju ešte nenavštívil. Dozvedel som sa od jedného cestovateľa, že vraj niekde pri Odese rastú modré papriky a odvtedy mi už nedali spávať. A na Kryme sú vraj najsladšie melóny na svete...

V Užhorode si postupne vybavujeme v pamäti azbuku. Marek bol na základnej škole talent na ruštinu, rýchlo jej porozumie. Medzi ukrajinčinou a ruštinou sú rozdiely, napríklad také dobré ráno sa povie po rusky dobroje utro a po ukrajinsky dobroho ranku!

Prekvapila nás krásna železničná stanica, útulná a čistá,aká sa u nás na Slovensku len tak nevidí.

V pivárni je nám veselo.

V Užhorode sa nachádza niekoľko múzeí, divadlo a zároveň je významnou dopravnou križovatkou ciest od Košíc, Čopu, Mukačeva a Užoku.

V meste zostaneme až do večera, do odchodu nočného vlaku do Odesy. Na perón prichádza náš vlak v typicky modrej farbe, s inou sme sa ani nestretli. Odchádza presne na minútu, je o niečo vyšší ako jazdia na Slovensku - súvisí to so širokorozchodnou traťou.

Moja prvá noc bola úplne pohodová, kupé je pre štyroch ľudí, no sme v ňom len sami dvaja. Má to iba maličkú chybičku, že sa dá otvoriť len jediné okno v chodbičke. Popri trati v malých dedinkách stojí veľa zanedbaných budov, už na prvý pohľad vidieť, že na vidieku žijú ľudia v chudobnejších a skromnejších podmienkach ako u nás.

Marekové cestovné zápisky a fľaštička dobrej ukrajinskej vodky, ktorá nám neskôr pomohla pri nadväzovaní rozhovorov v kupé.

Odesa je tretím najväčším mestom na Ukrajine po Kyjeve a Charkove a je najväčším prístavom na pobreží Čierneho mora. Zamilovali sme sa do tohto mesta na prvý pohľad.

Zo železničnej stanice (vokzalu) sme sa v električke doviezli rovno až k moru.

Arkadia je verejná pláž v Odese.

Prechádzame sa parkami s množstvom kvetín a fontán, koná sa tu veľa kultúrnych podujatí.

Mareka na lavičke vyfotogarfujem s významným ukrajinským spisovateľom. Odesa sa mi zdá krásna ako Praha, no má okrem historických pamiatok ešte niečo naviac - promenádu pri mori.

SVET

Dávajte pozor, kam šliapete. Oslobodzovanie Mosulu potrvá

Islamský štát nemá veľkú šancu ubrániť svoje najväčšie mesto. Zároveň nemá kam ujsť a civilistov berie ako rukojemníkov.

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.